8. 7. 2014

Suprajs! Clickrammer

Ako som sľúbil, tak na môj blog budem písať aktívnejšie. Preto môžem povedať, že som tento sľub úspešne dodržal týmto príspevkom. Interval prispievania na môj blog sa preto znižuje z 5. rokov na mesiac (teda zlepšenie o 5900%).

Ale k nadpisu článku. V poslednom článku som vám naznačil, že o čom by mohol byť tento článok, avšak nebude ani o jednej z týchto vecí. Aby som vás udržal v napätí, že čo to môže byť tak začneme na začiatku.
 Za jedného bieleho dňa som objavil nový "žáner" hier. Tento žáner sa nazýva "Clicker games" (klikačky). Väčšinu ide o webové hry, kde je potrebné zničiť myš klikaním. Tento žáner spopularizovala hra Cookie Clicker, ktorá bola aj mojou prvou z tohto žánru. Po pár dňoch zdĺhavého hrania tejto hry som začal hľadať ďalšie. Fascinovalo ma na koľko zaujímavých a inovatívnych hier tohto žánru som natrafil. Tento žáner ma tak fascinoval, že som mal otvorené niekoľko hier naraz a nechal som bežať notebook celé dni.

Väčšina hier, ktoré ma zaujali boli napísané v trojici client-side jazykov HTML, CSS a JavaScript. Samozrejme kvalitnejšie sa našli aj v Jave, alebo vo flashi. Vďaka posadnutosti z týchto hier som sa rozhodol urobiť si vlastnú. Keďže ovládam HTML, CSS a JavaScript, chcel som sa k niečomu novému priučiť a bola to najpoužívanejšia forma pre tento žáner, tak to bol pre mňa ideálny výber.

Nasledovalo dlhé a únavné rozmýšľanie, že o čom bude moja hra. Snažil som so skombinovať tento žáner so simulátorom. Keďže v tej dobe bola veľká bublina okolo bitcoinu, tak som sa rozhodol, že urobím klikačku/simulátor s ťažením bitcoinov. Chcel som vymyslieť niečo originálne a na internete som nenašiel žiadnu takúto tematiku. Hra mala mať aspekty klikačiek (zničenie myšky, automaty na klikanie atď.), ale ako prídavok, tak mala obsahovať prvky simulátoru (real-time hodnota bitcoinu, pri prevedení na dolár, alebo euro, výdaje, atď.). Dokonca som rozmýšlal nad tým, že hra sa nebude orientovať iba na túto jedinú kryptomenu, ale aj na ďalšie menej, či viacej známe kryptomeny, ktoré pri výmene mali mať tiež reálny kurz v reálnom čase..

Začiatok vývoja bol náročný. Ako som spomínal, vybral som si trojicu jazykov, aby som k niečomu novému priučil. Tak som sa začal venovať CSS frameworku Bootstrap3. Snažil som cez ňu navrhnúť rozloženie stránky, ale Bootstrap3 pracuje inak, ako som bol zvyknutý. Po 5-tich hodinách práce som mal zrobené rozloženie stránky, logo a názov hry (ClickCoin). Nasledovala najdôležitejšia časť hry, JavaScript.

Klamal by som, keby som povedal, že som si nepozrel žiadny zdrojový kód klikačiek, ktoré boli napísané v JavaScriptu. Potreboval som aspoň nejaký základný prehľad. Po hodine skúmania som mal dokončenú verziu 0.1, ktorá obsahovala, už základné nastavenia, štruktúry a funkcie ako pridávanie bitcoinu klikaním a výpis vylepšení (ešte nie funkčných). Za 2 dni som to dotiahol na verziu 0.1.10, ktorá už zahrňovala do seba aj vylepšenia (prádavanie, násobenie hodnoty pridelenej jedným klikom) a aj optimalizácie. Zároveň bol vytvorený projekt na GitHub a obsahoval pár commitov.

Avšak tretí deň nastal veľký problém a tou boli skúšky v zimnom semestri. Bolo toho veľa a ja som bol nútený odložiť vývoj už v takom skorom štádiu vývoja. Ako skúšky ubúdali, tak ubúdal aj môj záujem o vývoj. Niekedy som si na to zaspomínal, ale boli to len chvíľky, keď som riešil zadania z predmetov v letnom semestri.

Koncom tohto semestra a skúšok som objavil Clicker Games s veľkým množstvom hier na žáner klikačiek. Znova ma prepadla posadnutosť hrať tieto hry (ako napr. CLICKPOCALYPSE a Anti-Idle: The Game), ktoré aktívne hrajem aj v súčasnosti. Samozrejme sa vo mne zobudila túžba si vytvoriť vlastnú klikačku. Avšak pri prechádzaní zoznamu hier na Clicker Games som zistil, že sa už nachádzajú klikačky na tému kryptomien.

Po tomto objave som nemal nijakú predstavu, že na akú tému budem robiť moju hru. Vďaka skúšaniu klikačiek z Clicker Games som narazil na veľmi peknú a zaujímavú hru Startup (neaktívny vývoj a má málo možností).

Preto som sa rozhodol, že keď "programujem" hru, tak bude o programovaní. Zobral som všetky užitočné veci z predchádzajúceho projektu ClickCoin a za pár minút som mal základ klikačky (rozmiestnenie zostalo, Bootstrap3 tiež). Stačilo pozmeniť, vymazať, pridať pár vecí pre danú tému. Za 2 hodiny už bola verzia 0.1.2 na svete. Síce bolo zvýšenie len o 2 "stotinky", ale boli omnoho obsiahlejšie ako u ClickCoinu.

Boli pridané jazyky už s potrebnými požiadavkami na výskum ako cena, čas a potrebné naučené jazyky na výskum. Ďalej animácia progressu učenia, časovač a par drobností. A tak sme sa dostali sem k tomuto článku. Takže aby som celkovo zhrnul, tak vývoj tejto novej klikačky s názvom Clickrammer (Click + Programmer) trvá druhý deň.

V tomto článku nebudem informovať o vývoji a ani o jeho budúcom pláne. Tento článok mal len oznámiť existenciu hry. Neskôr budú vychádzať programátorské denníky.

Prajem príjemný zvyšok dňa.

0 komentárov :